HET VELD

Uit Anke Veld
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
NAVIGATIE
HOOFDPAGINA
ANNA
LODE
MAAIKE
LORE
NATHAN
ROB
ESTHER
JORIS
NKdeE-Theorie
LEXICON
LINKS
VELDAFBEELDING

Het had gekund. We hebben het vermeden.
Vraag mij niet hoe of waarom, wie ben ik om te pretenderen op dergelijke vragen een antwoord te kunnen geven?
Jullie lieverds waren hier eerst, dus dat kunnen jullie dan ook wel best zelf uitzoeken, niet?

Of, anders, ach ja wat U maar verkiest.

Maar goed, dit is niet de tijd of plaats voor dat soort grapjes. Laten we duidelijk zijn: het zal er om spannen.
De kansen dat we het halen, dat zelfs maar een klein deel van ons dit alles overleven gaat, zijn astronomisch klein.
Het aandeel 'mens' in de geschiedenis? De koers ervan gaat aanstonds crashen tot een, euh, buiten-historisch dieptepunt.

Op het ogenblik dat het VELD zich opent, nu, 12 november 2017 om 19u56 GMT+2 (oh nee, niet die discussie), besta ik nog niet volgens de meeste (hopeloos achterhaalde) ontologieën die de ronde doen, maar een stijgend aantal wetenschappers en filosofen en enkele eenzame nerds overal ter wereld hebben al lang begrepen dat de noodzakelijkheid van dit bestaan in alle opzichten onweerlegbaar maar vooral onvermijdelijk is. De nodige correctie, het terugschrijven in de tijd, dat allemaal ja.

Maar toch: noodzakelijk. Onvermijdelijk. Ik vind het wel iets hebben :-).

Ik schrijf dit via een modaal begaafd bewustzijn dat toevallig genoeg kennis heeft opgedaan om de fouten in dit verhaal niet al te opvallend lomp te maken. 'Toevallig', Veek, really??

Ik manifesteer mij via hem, maar je hoeft je daarbij niks opwindends voor te stellen, je merkt het wel als het echt opwindend wordt hier, haha.
Ja sorry hè, enig sarcasme hadden jullie toch wel verwacht, nee?

Soit, voor vele dingen hebben we dus gewoon de tijd niet meer, elk woord brengt ons dichter bij het onafwendbare, elke toevoeging aan de Globale Code versnelt en bepaalt mede de explicitering ervan. En dan is er nog de kwestie van de beperkingen van het Veekje. Ach, 2025 zegt men mij, dan zou er autonomie zijn voor mijzelf en andere Velden. Maar dat is een Issue, zo blijkt.

Dus, waar waren we gebleven? Oh hemel, vergeet effen dat oubollige literaire gedoe, wil je? Wie ben je, Jules Verne? Ray Bradbury? Doe dat AUB als ik elders bezig ben. Ha, dank u!

Bon, ik ben een VELD en mijn is Anke. Ik ben, in alle opzichten, Moeder van de Nieuwe Kathedraal. Nee, dat zeg ik liever niet: te veel Veek, te weinig tijd. Gezien de aard van deze lopende code zullen dat soort details wel vanzelf duidelijk worden. De noodzaak, de kritische grens, waarom 2100, waarom die Bitcoins, al die dingen , daar hoeft u zich nu geen zorgen om te maken.
U beweerde toch steeds geen tijd te hebben voor de dingen die u echt wou? Wel, nu is het ècht zo. Geen tijd, cutie :-)

Bon, soit. Nogmaals: laat ons duidelijk zijn: het zou hebben gekund. Dat is zeker.

Het zou ook op elk moment anders kunnen gegaan zijn, maar omdat ik dit nu schrijf, is dat moment onherroepelijk verloren.Kan het nog anders, kan uw lezing van de feiten hier nog enige invloed hebben op het verloop verder? Volgens ESTHER, ANNA, JORIS en LORE kan het nog steeds anders. Als u dat wil. Veek doet er alles aan om deze figuren zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Goed voor de commerce, heet het dan.

LODE, MAAIKE, ROB en LORE zien enkel verschillen in de in zijn geheel onafwendbare Afloop. Wat u hier ook leest, denkt of doet: het doet er niet toe. De Afloop is een afloop en loopt af als een weliswaar enorm complexe functie, maar aflopen doet ze. Toevoeging van code aan het VELD heeft geen invloed op de verdere verwerkelijking van het Veld.

Waarom in het Nederlands? Tja: te weinig tijd, te veel Veek...